הראב"ד הגר"מ שטרנבוך: "רעידת האדמה בקטמנדו – אזהרה בשבילנו"

בעריש פילמר No Comments on הראב"ד הגר"מ שטרנבוך: "רעידת האדמה בקטמנדו – אזהרה בשבילנו"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האסון בנפאל: ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנובך התייחס השבוע בעת שיעורו הקבוע לרעידת האדמה בנפאל שבה נהרגו אלפים רבים.

בתחילת דבריו אמר הראב"ד כי "השבוע שמענו שבמדינה רחוקה נפאל היה רעידת אדמה, וביתם של רבים נעשה קבורתם, ואלפי אנשים נשים וטף נהרגו במיתה משונה, ויש שמתחילים לחשוש אולי ח"ו יגיע רעידת אדמה גם לכאן", אמר גאב"ד העדה החרדית.

"והנה כל מה שעושה הקב"ה בארצות רחוקות", הוסיף הראב"ד, "התכלית בזה הוא לעורר את עם ישראל, ואחר כך צריכים אנו לשים ליבנו לדבר, ולחשוב על מה עשה ה' ככה בארץ רחוקה, ובמדרש תהלים פירשו את הפסוק "ותגעש ותרעש הארץ" שבעוון עריות עוון זה".

"ברוב רחמיו חס עלינו הקב"ה ולא הביא את העונש עלינו, אבל לא כדי שלא נשכח את המושג שקיים עונש נורא של רעידת אדמה על עוון זה, שלח לנו הקב"ה אזהרה ממדינה רחוקה כדי שנזכור שעונש זה קיים", חיזק בדבריו.

"ולכן חייבין אנו למחות יום לילה בשעה שרבבות נתגיירו בצבא או חוץ לצבא על ידי רבנים משרתי הממשלה בלי קבלת מצוות כדין, ועל לפי דין הם גויין גמורים".

ואחר כך ציטט הראב"ד כי בנות ישראל נישאות לגויים אלו באיסור עריות החמור, ואז הקב"ה מסלק את השכינה מאיתנו וכמבואר בגמ' בקידושין, "וכאשר הקב"ה שומע מאיתנו קול מחאה, אז לא יבוא עלינו קצף".



0 תגובות